In-Person SOL Testing for 7th-Graders

In-Person SOL Testing for 7th-Graders
Posted on 01/07/2021

English

SOL tests are required by the Virginia Department of Education (VDOE) to assess student learning. According to VDOE guidelines, SOL tests must be administered in person as divisions have scheduled. SOL tests for 7th graders in Civics and Physical Science will be administered January 26-28, 2021. This in no way indicates students' return to school for in-person instruction. Following SOL testing, students will resume virtual class instruction.

Parents of 7th-grade students will receive a letter and phone communication from the school regarding testing and expectations.


Spanish

Las pruebas SOL son requeridas por el Departamento de Educación de Virginia (VDOE) para evaluar el aprendizaje de los estudiantes. De acuerdo con las pautas de VDOE, las pruebas SOL deben administrarse en persona según lo hayan programado las divisiones. Las pruebas SOL para estudiantes de séptimo grado en Ciencias Cívicas y Físicas se administrarán del 26 al 28 de enero de 2021. Esto de ninguna manera indica el regreso de los estudiantes a la escuela para recibir instrucción en persona. Después de las pruebas de SOL, los estudiantes reanudarán la instrucción en clase virtual.


Los padres de los estudiantes de séptimo grado recibirán una carta y una comunicación telefónica de la escuela con respecto a las pruebas y las expectativas.